Reklama na Facebooku zyskuje coraz większą popularność zarówno wśród dużych przedsiębiorstw, jak i niewielkich firm. Czym charakteryzuje się taka forma promowania własnej działalności? Ile kosztuje reklama na Facebooku? Wreszcie czy reklama na Facebooku jest skuteczna? Odpowiadam.
Czym jest reklama na Facebooku?
Facebook jest jednym z najpopularniejszych na świecie serwisem społecznościowym. Na którym swoje profile posiada obecnie ponad 11 milionów polskich użytkowników. Portal ten coraz częściej wykorzystywany jest jako niezwykle skuteczny nośnik reklamy internetowej. Aby promować w ten sposób własną działalność. Trzeba posiadać prywatny profil oraz zweryfikowane konto reklamowe. Bardzo przydatnym narzędziem w reklamie na Facebooku jest również manager firmy.
Efektywna reklama na Facebooku podobnie jak na innych portalach społecznościowych nie jest jednak darmowa. Dobra kampania wymaga opracowania odpowiedniej strategii, optymalizacji. A także zaangażowania i umiejętności korzystania z Managera Reklam. W przeciwności do innych form płatnej promocji. Reklama na Facebooku i przeznaczone na nią wydatki. Można w pewnym momencie zamienić w zyski finansowe. Odpowiednio przeprowadzona promocja. Pozwala bowiem na zwiększenie współczynnika konwersji. A tym samym poszerzenie grona potencjalnych odbiorców naszej marki.
Komunikacja na Facebooku
Każda dochodowa działalność powinna mieć własny fan page. Czyli swego rodzaju wewnętrzną stronę informacyjną na portalu społecznościowym Facebook. Pozwala ona na wygodną i szybką komunikację z klientami naszej marki. Dodatkowo dla osób które „polubiły” profil firmy. I stały się w ten sposób jej „fanami”. Możemy przekazać w prosty sposób ważne informacje dotyczącej naszego sklepu, czy firmy. Nawiązywanie kontaktu odbywa się poprzez publikowanie postów na Fan Page. Które po zalogowaniu widzą na swoich kontach obserwujący. Podstawą udanej komunikacji na Facebooku, powinna być odpowiednia częstotliwość przesyłanych wiadomości. Za mechanizm klasyfikacji postów odpowiada na Facebooku algorytm Edge Rank. Im treść jest nowsza i bardziej atrakcyjna dla naszych fanów, tym wzbudza większe zaangażowanie. I częściej pojawia się na ich tablicach. Dzięki temu firmowy profil dociera do większej liczby osób posiadających konto na portalu. Obecnie jednak aktywność wielu różnorodnych firm. I publikacja przez nich postów. Sprawia, że prowadzenie działań reklamowych za darmo staje się praktycznie niemożliwe. Istnieje jednak możliwość płatnego promowania wpisów na Facebooku. W ten sposób reklamy trafiają do większego grona odbiorców, zwiększając popularność i zainteresowanie marką. Za sukces skutecznej reklamy na Facebooku odpowiada targetowanie.
Reklama na Facebooku — poradnik
Reklama na FB ma kilka:
- celów (świadomość marki, działanie, konwersja);
- rodzajów optymalizacji (pod wyświetlenia, ruch, konwersja)
- formatów reklamowych (video, karuzela, kolekcja)
Główną kreacją jest przede wszystkim ta publikowana w centralnym punkcie strony głównej. Zwanej jako News Feed. Anonse promocyjne w pozostałych obszarach serwisu są znacznie mniejsze. Jednak dzięki odpowiedniej optymalizacji mogą być równie skutecznie. W każdym przypadku niezbędne jest odpowiednie przygotowanie opisu oraz zdjęcia reklamy. Która jest skierowanej do konkretnej grupy odbiorców. Aby zamieszczona na Facebooku reklama była skuteczna. Musi być we właściwy sposób monitorowana. Promowanie firmy, czy sklepu internetowego, znacząco ułatwiają narzędzia udostępniane bezpośrednio przez serwis. Skłaniają one użytkowników np. do zainstalowania określonej aplikacji, zakupu lub polubienia postu.
Reklama na Facebooku musi być również odpowiednio ukierunkowana do grupy docelowej. Dostępne opcje pozwalają na zaadresowanie jej do zdefiniowanych użytkowników. Bezpośrednio związanych np. sprzyjającymi okolicznościami, lokalizacją firmy czy rodzajem oferty. Sposobem na poprawę efektywności reklamy są wówczas przede wszystkim dobrze przemyślane działania strategiczne.
Obecnie targetowanie reklamy na FB, jest również możliwe do:
- Odwiedzających naszą stronę internetową;
- Osób aktywnych na naszych profilach na Facebooku i Instagramie;
- Osób podobnych do naszych odbiorców;
- Osób, które obejrzały nasze video;
- Osób zapisanych na naszą listę mailingową;
Zwiększenie liczby polubień strony i komentarzy.
Komunikacja marki z aktywnymi i potencjalnymi odbiorcami wymaga odpowiedniego zaangażowania. Sposobem na zwiększenie ilości polubień Fan Page. Oraz zamieszczanych postów przez użytkowników. Jest ciągła aktywność na profilu. Z fanami należy utrzymywać kontakt, zadając im pytania oraz dziękując za opinie. Istotne są krótkie i rzeczowe informacje. Dotyczące najważniejszych aspektów działalności oraz oferty potencjalnie interesującej dla jak największej grupy osób. Dłuższe wpisy mogą zniechęcać użytkowników. Którzy w większości kończą lekturę posta po zaledwie dwóch zdaniach. Warto również zdać się na treści zamieszczane przez użytkowników, włącznie ze zdjęciami. Mogą one nie tylko uatrakcyjnić nasz profil na Facebooku. Jednak również dać do zrozumienia fanom, że marka liczy się z ich sugestiami. Aby zdobyć szerszy zasięg. Konieczne może się okazać monitorowanie metod promowania stosowanych przez konkurencję. Oraz płatna reklama na Facebooku i Instagramie.
Ile kosztuje reklama na Facebooku i Instagramie?
Cena reklamy na Facebooku uzależniona jest od wielu czynników. Budżet reklamowy dla pojedynczej kampanii często nie przekracza 1000 zł. Samodzielne ich tworzenie i optymalizowanie nie jest przeze mnie zalecane każdemu. Kto nie wie, w jaki sposób tworzyć precyzyjne kreacje reklamowe i monitorować ich efekty. Ponieważ taka reklama na Facebooku nie działa. To może spowodować przepalenie budżetu. Bez korzyści dla naszej firmy czy sklepu internetowego.
Płatna reklama na Facebooku — cena i moja oferta.
Skuteczna reklama na Facebooku wymaga zebrania informacji. Przeanalizowania danych m.in. z piksela, panelu Google Analytics. Oraz nakreślenia strategii reklamowej. Płatna reklama na FB to nierzadko tworzenie i optymalizacja nawet kilkunastu kreacji reklamowych. Dla jednego projektu. Ilość kreacji jest zależna również od przeznaczonego celu i budżetu reklamowego. Kluczowa jest analiza wyników zebranych w określonym czasie. Zazwyczaj jest to 30 dni. Na tej podstawie może zostać wykonana optymalizacja reklamy. Dzięki temu reklama może osiągać lepsze wyniki i być skuteczniejsza.
[cmsmasters_selected_products shortcode_id=”cso6cjwev1″ orderby=”date” order=”DESC” ids=”13267,13265, 13264 ” columns=”4″]
To przykład reklamy na Facebooku jaką wykonałam, celem kampanii była sprzedaż w sklepie internetowym.
Zalety i wady reklamy na Facebooku
Społeczność na Facebooku cały czas się powiększa. Dzięki czemu możliwe jest stałe rozwijanie grona oddanych użytkowników. Wykupienie reklamy na FB pozwala również na dokładne określenie grupy docelowej odbiorców. A tym samym precyzyjne dobranie oferty do ich potrzeb.
Facebook oferuje wiele wartościowych narzędzi, które dodatkowo ułatwiają tworzenie i targetowanie reklam. Jednym z nich jest Pixel Facebook. Działania promocyjne można dzięki niemu dokładniej planować. I poddawać analizom, co pozwala na osiągnięcie lepszych wyników reklamy na Facebooku. Innym przydatnym narzędziem w Reklamie na FB jest menadżer reklam. Mądre wykorzystanie wszystkich możliwości Facebooka umożliwia tworzenie skutecznych i tańszych reklam. Oraz zwiększenie zainteresowania ofertą firmy.
Podstawową wadą takiej reklamy na Facebook jest zasięg. Który w przypadku rezygnacji z opłat dodatkowo maleje. Skuteczne kampanie promocyjne na Facebooku wymagają też niemałego doświadczenia oraz wiedzy. Dobrym pomysłem jest więc skorzystanie z usług specjalistów. Oferujących profesjonalne prowadzenie fan page i fachową obsługę innych serwisów społecznościowych. Takie rozwiązanie zapewnia wdrożenie indywidualnie opracowanej strategii. Oraz najlepszą optymalizację działań w stosunku do możliwości budżetowych. Dobrze stworzona reklama na Facebooku krok po kroku to lepsze wyniki w stosunkowo niższych kosztach.