Zaznacz stronę

Możliwość reklamy na Facebooku są ogromne. Specjaliści zajmujący się Facebook ADS, coraz częściej szukają niestandardowych rozwiązań. Które sprawią, że ich kampanie będą skuteczniejsze. Sukces reklamy na Facebooku to znalezienie odpowiedniej grupy odbiorców. Możliwości są, trzeba tylko dokładnie wiedzieć jak taką grupę znaleźć. Ciekawym rozwiązaniem jest targetowanie reklam na Facebooku na członków grupy. I taki target może okazać się bardzo skuteczny. Jednak każdy nowy pomysł, należy przetestować.

Targetowanie reklam na Facebooku na członków grupy — czy to możliwe?

Na razie, Facebooku nie daje nam prostego sposobu na stworzenie reklamy na członków grupy. Bez względu, czy grupa należy do nas, czy jest może grupą konkurencji. Jednak to nie znaczy, że nie można targetować reklam wcale. Jest na to kilka sposobów. Jeden jest całkiem skuteczny. Jeśli mamy możliwość go przetestowania, to bardzo do tego zachęcam. Trzeba tylko trochę „pochachmęcić” w grupach niestandardowych odbiorców. Poniżej dowiesz się jak targetować reklamy na Facebooku na członków grupy.

Cena reklamy na Facebooku zależna jest od jej skuteczności. Dlatego, jeśli mamy ograniczony budżet, warto szukać sprecyzowanej grupy odbiorców. Wiele marek decyduje się na budowanie społeczności na grupach na Facebooku. Tylko nie każdy członek naszej grupy, będzie aktywnym użytkownikiem naszego Fan Page. Warto zatem spróbować dotrzeć z reklamą Facebook ADS do członków naszej społeczności. Dzięki temu koszty reklamy na Facebooku będą niższe, a reklama sama w sobie skuteczniejsza.

Jak targetować reklamy na członków grupy na Facebooku — poradnik

By mieć możliwość dotarcia do członków naszej społeczności, musimy skorzystać z grup niestandardowych odbiorców. Jednak zanim do tego dojdziemy, musimy wykonać odpowiednie czynności:

  • Opublikuj video na swoim Fan Page;
  • Udostępnij opublikowane video na wybranej grupie społecznościowej na Facebooku;

Następnie musimy stworzyć grupę niestandardowych odbiorców. Na podstawie osób, które to video wyświetliły powyżej 2 sekund. Jak to zrobić? Zobacz i postępuj według moich instrukcji.

1. Przejdź do managera reklam na Facebooku. Następnie wybierz Odbiorcy.

2. Utwórz grupę niestandardowych odbiorców. Wybierz źródła Facebooka — Film.

3. Wybierz „Osoby, które obejrzały przynajmniej 3 sekundy Twojego filmy”

4. Wybierz video z listy, które wcześniej udostępniłeś w wybranej grupie na Facebooku.

5. Określ czas retencji odbiorców video — zalecane 7 lub 14 dni. Chyba że Twój film będzie oglądany dłużej. Dopasuj czas do własnych potrzeb. Maksymalny czas to 365 dni.

6. Nazwij odpowiednio Twoją grupę niestandardowych odbiorców i zapisz.

Twoja grupa jest utworzona, jednak będzie się wypełniała przez 48 godzin. Po tym, jak Facebook oznaczy ją jako gotową do użycia. Możesz utworzyć na jej podstawie swoją reklamę na Facebooku na członków grupy.

Taka reklama na Facebooku i Instagramie krok po kroku jest tworzona tak samo. Jak każda inna reklama na Facebooku. Tyle tylko, przy wyborze grupy niestandardowych odbiorców. Musisz wybrać Tą, którą stworzyłeś na podstawie udostępnionego video na grupie.

Pamiętaj również, by zastosować odpowiednie wykluczenia. Jeśli Twoja reklama jest na konwersje. Warto wykluczyć osoby, które dokonały już zakupu w Twoim sklepie.

Reklama na Facebooku nie jest za darmo. Znajdując jednak precyzyjną grupę odbiorców, możemy sprawić, że będzie ona dużo tańsza. A tym samy bardziej opłacalna dla Twojego biznesu.


Poszukujesz specjalisty do obsługi Twoich stron na Facebooku, lub reklamy Facebook ADS? Zobacz moją ofertę:

[cmsmasters_selected_products shortcode_id=”cso6cjwev1″ orderby=”date” order=”DESC” ids=”13267,13265, 13264 ” columns=”4″]

Ocena: post